Obsah, který má dosah

Reels, story, nebo běžný post?

Tak co vlastně?!

Algoritmus se neustále mění a to, co fungovalo minulý rok už je minulostí.


Na co se tedy soustředit v prostředí neustálých změn? Chcete-li začít růst na sociálních sítích, bude potřeba se přizpůsobit a pochopit, proč vaše konkurence sbírá reakce, buduje dosah a sbírá objednávky, jak kartičky pokémon.


Takto se nám podařilo rozpohybovat sítě jednoho z našich partnerů.
Pozor, při počtu cca 2500 sledujících.

 

 

“No jasný, vždyť stačí vytvořit příspěvek a spustit sponzorovaný post!”


Tak to ani omylem nestačí.


Pakliže se nezamyslíte nad tím, pro koho příspěvky tvoříte a co je vlastně jejich cílem, tak ano, vyhazujte dál svůj čas, energii a finance. 

Je pravda, že výše zmíněný “sponzorovaný příspěvek” bude potřeba využít, tzn. budete muset použít i peníze, ale vyčkejme s nimi. (Tedy pokud nejste ve fázi, že teprve budujete a získáváte první sledující, nebo máte pasivní publikum, které se nehne, ať sdílíte - co sdílíte. O tom ale jindy.)


Když vidím většinu profilů, tak buď přehnaně “prodávají” nebo je to profil “jájínek” pouze o vás - o vašem projektu, jak fungujete a jak jste ve všem nejlepší.

Jak jinak že? 
:)


Úspěšné profily jsou úspěšné, protože pochopili, že nemá smysl dělat příspěvky pro sebe, ale pro své sledující. Věnují se zájmovým příspěvkům, tedy tomu, co zajímá jejich publikum v dané oblasti podnikání, nebo okruhu jejich projektu. 

Pojďme hledat formu zájmových příspěvků, které fungují a těm následně věnovat pozornost.

Pro příklad zde uvedu projekt iZUŠ, u kterého se nám právě po zapojení zájmových 
příspěvků podařilo rapidně zvýšit dosah. Ještě férově uvedu, že ilustrovaný příspěvek je ten nejúspěšnější, a ne všechny příspěvky mají takový dosah. Ale na systém pro základní umělecké školy, u kterého byste si řekli, co tak mohou sdílet za obsah, jsou to fantastická čísla. Pomáhají tak nejen sobě, ale i všem ZUŠ s propagací a budují povědomí o přesahu ZUŠ do běžného života. To má hodnotu.

 

Je pravdou, že ne všechny příspěvky budou úspěšné a zcela jistě brzy zjistíte, že je potřeba hledat další různé formáty a testovat, jaké příspěvky mají potenciál.


Tento příspěvek byl úspěšný právě proto, že se podařilo trefit formát příspěvků v prostředí základních uměleckých škol již dva zájmové příspěvky, před sdílením tohoto. Všechny zájmové příspěvky podporovaly ZUŠ s tím, že tento byl ještě důkladněji promyšlen, aby vyzval publikum ke sdílení a fungovala psychologie textu s obrázkem. Předchozími příspěvky se podařilo nastartovat algoritmus a v tomto případě, bez jakékoliv další akce, nabral příspěvek cca 400 sdílení za pár hodin po zveřejnění.

Kdy tedy využít sponzorovaného postu?

Konkrétně u tohoto příspěvku jsme použili sponzorovaný příspěvek až v momentě, kdy čísla rapidně zpomalila, abychom opět podpořili algoritmus. Toto přineslo dalších cca 200 sdílení a zastavili jsme se na skvělých 860 sdílení u příspěvku.

Vraťme se trochu zpět k zapojení zájmových příspěvků.
Pakliže se podaří trefit formát příspěvků, který i přes vaše neaktivní publikum nasbírá nějaké reakce, komentáře, nebo sdílení, znamená to, že příspěvek alespoň část publika zaujal a dává smysl ho podpořit. Spusťte sponzorovaný post na projevený zájem, s částkou za týden, kterou Vám Facebook / Meta nabídne a sledujte výsledky. S těmi je pak potřeba pracovat u budoucích příspěvků.

Takto přistupujte k dalším příspěvkům, které Vám napoví, že mají potenciál a po nějaké době zjistíte, že vaše dosahy rostou i bez sponzorovaného postu. 

I tak je potřeba nad tím neustále přemýšlet a placenou propagaci občas zapojit, protože placená propagace buduje nové organické dosahy. Popřemýšlejte o tom. Vše ale musí mít “hlavu a patu”, také vědět, proč danou věc děláte.

Toto je zjednodušená ukázka toho, jak uvažovat o budování profilů na sociálních sítích, jako je Facebook a Instagram pro firmy a e-shopy.


Pokud máte zájem o zvýšení dosahu a pomoc z naší strany, ozvěte se nám a rádi pomůžeme i Vám.

Zpět do obchodu